Twinkle | Digital Commerce

ElectronicPartner opent webwinkel voor EP:-formule

2017-11-08
20086
  • 2:03

ElectronicPartner hoopt voor het eerst te gaan verdienen aan verkoop op internet. Het bedrijf heeft een webwinkel geopend voor zijn formule EP:. De bestellingen en de daarbij behorende omzet komen binnen bij zelfstandige winkeliers.

EP:, dat circa tachtig winkels heeft in ons land, zegt zich te onderscheiden op ‘helderheid en transparantie van keuzes’. Over de nieuwe webwinkel schrijft moederbedrijf ElectronicPartner: ‘EP: blijft zich net als in de winkels ook online richten op A-merken, service en advies. Een winkel waar zekerheid, vertrouwen en tevredenheid voorop staan.’

Bezorgen of afhalen
Webshoppers op Ep.nl zijn verplicht voor aankoop een account aan te maken én een EP:-winkelier in de buurt te selecteren. Die ondernemer komt producten bezorgen en waar nodig installeren, op een moment dat het de klant uitkomt. Als alternatief kan de webkoper een afspraak inplannen voor het afhalen van zijn order. Hij kan ervoor kiezen de producten dan ook pas af te rekenen.



‘Extra verkooptool’
Evert C. Meeuwissen, directeur van ElectronicPartner, ziet toekomst in de combinatie van bricks en clicks. Hij zegt over de webwinkel. ‘Het is onze missie de ondernemer centraal te stellen en te zorgen voor jaarlijks groeiend resultaat. Daarom faciliteren wij deze extra verkooptool voor onze ondernemers, zorgen we voor een vergroting van het marktgebied en dus meer klanten. Hier heeft de ondernemer geen omkijken naar. Hij hoeft alleen adequaat en snel op een bestelling te reageren door het maken van een bezorgafspraak met de klant.’

ElectronicPartner
Het assortiment in de webwinkel van EP: zal de komende tijd worden uitgebreid en een mobiele applicatie is aanstaande, aldus ElectronicPartner. Het Duitse bedrijf is behalve van EP: ook eigenaar van Elektro Specialist, ServicePartner en Perfekt. Voor die formules staan nog geen webwinkels gepland, laat het bedrijf weten.

ElectronicPartner levert aangesloten zelfstandige detaillisten diensten op het gebied van inkoop, financiën, distributie, marketing, opleiding en training, automatisering en marktonderzoek. Het bedrijf heeft circa 550 winkels in Nederland en in totaal ongeveer vijfduizend vestigingen in Europa.

Markt in beweging
De online markt voor consumentenelektronica was in de eerste helft van dit jaar flink in beweging. Na het faillissement van It’s kwam Modern.nl in handen van Scheer & Foppen. Afgelopen maand maakte Harense Smit de overname van Elektrokoopjes.nl bekend (interview), terwijl Media Markt groen licht kreeg voor de overname van Redcoon.

Toekomst voor multichannel
Eind vorig jaar rapporteerde GfK Retail & Technology dat de elektronicamarkt voor pure players praktisch verzadigd is. ABN Amro en CBW-Mitex stelden onlangs nog dat webwinkeliers zonder fysiek verkooppunt hun beste tijd hebben gehad