Marks & Spencer biedt voor het eerst producten aan op Facebook. De Britse multichannel retailer heeft een shop ingericht met producten voor Vaderdag, aanstaande zondag. Wie iets wil kopen, wordt doorverwezen naar Marksandspencer.com.
De Vaderdagwinkel van Marks & Spencer (ruim 315.000 fans op Facebook) is gebouwd op technologie van Zibaba. Merchants hebben bij Zibaba de keus of ze producten direct laten afrekenen op Facebook, of dat ze klanten naar hun eigen site verwijzen voor checkout. Marks & Spencer opteert vooralsnog voor het laatste: wie klikt op 'Shop Now' wordt naar de webwinkel van de retailer geleid.
Beste Britse multichannel retailer
Marks & Spencer was afgelopen oktober de grote winnaar bij de E-commerce Awards for Excellence in eigen land. Het bedrijf werd onder meer uitgeroepen tot de beste Britse multichannel retailer. Kort daarvoor sprak directeur Dave Hughes op een congres van Internet Retailing in Londen over de innovatiekracht van Marks & Spencer, dat onder meer investeerde in mobiele verkoop, online videokanalen en click and collect (verslag hier).
European E-commerce Awards
Marks & Spencer behoorde tot de genomineerden voor de eerste European E-commerce Awards, eind mei uitgereikt in Barcelona. Thomann.de, Duits verkoper van muziekinstrumenten, ging er met onderscheiding vandoor. In het komende nummer van Twinkle leest u meer over Thomann.de.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Marks & Spencer opent shop op Facebook voor Vaderdag
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.