Total Immersion heeft met TryLive een augmented reality toepassing gelanceerd die webwinkeliers in hun site kunnen integreren. De primeur is voor brillenverkopers. Zij kunnen bezoekers virtueel monturen laten passen op hun eigen, bewegende, gezicht.
‘Trey before they buy’, vat Total Immersion de nieuwe toepassing samen. Door webshoppers de optie te bieden te zien hoe een product staat, zullen ze beter afgewogen keuzes maken. Volgens het Amerikaanse bedrijf zorgt dit voor meer betrokkenheid bij de verkoper, hogere conversie en minder retouren. Daarnaast, zo stelt Total Immersion, zal het bezoek aan shops toenemen als webwinkeliers de feature aanbieden.
Koppeling met Facebook, Twitter en YouTube
TryLive wordt deze dagen officieel gelanceerd op de Internet Retailer Conference and Exhibition (IRCE) in San Diego. Meer specifiek gaat het om TryLive Eyewear. Iedereen die op zoek is naar een nieuwe bril en in het bezit is van een webcam of telefoon met camera kan de toepassing gebruiken. Via Facebook, Twitter of YouTube kan direct aan vrienden worden getoond hoe een product staat.
Interactieve videospiegel
De Britse online brillenverkoper Glasses Direct won in 2009 al een Econsultancy Innovation Award voor zijn 'interactieve videospiegel' op basis van augmented reality. Met TryLive probeert Total Immersion de techniek voor grote groepen (aanvankelijk vooral Amerikaanse) webwinkeliers bereikbaar te maken.
Straks ook kleding, schoenen, sieraden en meubels
Na eyewear zullen meer productcategorieën volgen. Total Immersion spreekt zelf onder meer over kleding, schoenen, sieraden en meubels. Online aanbieders kunnen de toepassing integreren op hun websites, maar ook beschikbaar maken voor mobiel of bijvoorbeeld hun Facebook-pagina.
Toegevoegde realiteit
Augmented reality, wel afgekort tot AR betekent letterlijk 'toegevoegde realiteit'. Met de techniek kan een brug worden geslagen tussen het fysieke hier en nu en digitale informatie, zoals bijvoorbeeld (virtuele) producten. De techniek wordt een grote toekomst toegedicht. In ons land experimenteerden onder meer Ace Jewelers (virtueel ringen passen) en Wehkamp.nl (Korting4daagse) met augmented reality. Dat is overigens al wel weer twee jaar geleden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TryLive: e-commerce platform voor augmented reality
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.