Fits.me bouwt oplossingen voor fashion retailers die de gebruikerservaring willen verbeteren en retouren terug willen dringen. De start-up uit Estland lanceerde al een virtuele paspop voor mannen en heeft nu ook een zogenoemde robot mannequin voor vrouwen in de markt gezet.
Online retailers kunnen de toepassing van Fits.me in hun site integreren via een plugin. Met de ‘FitBot’ kunnen webshoppers vervolgens zien hoe bepaalde kleding om hun lijf valt. Daartoe moeten ze hun lengte en maten ingeven. De Britse kledingverkoper Hawes & Curtis, vorig jaar pionier met de mannelijke robot, heeft de vrouwelijke evenknie al geïmplementeerd op zijn website:
57 procent meer conversie
Hawes and Curtis communiceerde kort na de entree van de mannelijke paspop een conversiestijging van 57 procent: webshoppers die de toepassing van Fits.me gebruikten, kochten ruim de helft vaker dan shoppers die de conventionele style en size guide op Hawesandcurtis.com gebruikten.
Oplossing
Fits.me, dat de hoeveelheid groeigeld van investeerders afgelopen zomer wist te verdubbelen tot 2,6 miljoen euro, claimt het eerste virtuele pashokje ter wereld te hebben gecreëerd. Het zou een oplossing bieden voor ‘the single biggest problem for online fashion retail – the lack of a fitting room'.
In onderstaande video geeft Fits.me meer uitleg over zijn FitBot voor vrouwen:
Digitale fashion tools
Twinkle zette enige tijd geleden een aantal digitale tools voor online modeverkopers op een rij, waaronder die van Fits.me. U vindt het artikel hier.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fits.me lanceert 'robot mannequin' voor vrouwen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.