Twinkle | Digital Commerce

'Hot or not' centraal in nieuw e-commerce concept

2017-05-27
180101
  • 1:37

E-Mash heeft drie sites gelanceerd die leunen op een nieuw e-commerce concept: shoppers moeten steeds kiezen tussen twee producten, om uiteindelijk bij hun favoriet uit te komen. Op Shoemash.nl, Fashionmash.nl en Bagmash.nl worden artikelen uit 35 webwinkels verkocht.

Melvin Bostelaar, managing director van de Nederlandse start-up E-Mash, is enige dank verschuldigd aan Mark Zuckerberg; voor hij begon met Facebook lanceerde hij Facemash.com, waarop twee vrouwen naast elkaar in beeld werden gebracht: ‘Wie is het aantrekkelijkst?’, was de vraag, zag Bostelaar bij het kijken van de film The social network.

Mashen
Shoemash.nl, Fashionmash.nl en Bagmash.nl zijn affiliatesites, die verwijzen naar shops uit de netwerken van Zanox en M4N. Webshoppers die producten niet direct willen kopen, kunnen deze in hun virtuele kledingkast plaatsen en nog even verder ‘mashen’, zoals Bostelaar het noemt.

Bezoekers van de sites kunnen het aanbod vóór het mashen beperken door te selecteren op soort (bij Shoemash.nl bijvoorbeeld 'zomerschoenen') en prijscategorie (bijvoorbeeld 150 tot en met 200 euro). Hieronder ziet u hoe de keuzemogelijkheid vervolgens wordt voorgeschoteld:



Hottest
Uit de keuzes van de shoppers komt dagelijks een daily hottest artikel bovendrijven, dat prominent op de site wordt getoond. De shopsites zijn ook voorzien van een prominente koppeling naar Facebook, waar favorieten kunnen worden gedeeld.

Duitse, Britse en Amerikaanse sites
Met de sites zegt E-Mash een vermakelijke leuke, interactieve vorm van online-kopen te willen bieden. ‘Affiliatenetwerken zijn enthousiast over het concept’, stelt Bostelaar, die nog voor de zomer wil beginnen met soortgelijke sites voor de Duitse en Britse markt: ‘Kort daarna moeten er sites voor de Amerikaanse markt volgen.’

Productgroepen
E-Mash richt zich nu alleen nog op fashion, maar wil ook sites gaan lanceren rond andere productgroepen. Bostelaar: ‘Denk bijvoorbeeld aan gadgetmash, artmash of housemash’.

In het volgende magazine van Twinkle, dat op 24 mei verschijnt, leest u meer over de initiatieven van E-Mash.