E-Mash, het bedrijf dat het begrip ‘mashen’ introduceerde bij Nederlandse webshoppers, heeft 24hourfashiondeal.com gelanceerd. Op de site worden producten van onder meer de Bijenkorf, Neckermann.com, Zalando en Asos in de aanbieding gedaan.
Eind april lanceerde E-mash drie sites die leunen op een nieuw e-commerce concept: mashen. Shoppers kunnen op Shoemash.nl, Fashionmash.nl en Bagmash.nl steeds kiezen tussen twee producten, om uiteindelijk bij hun favoriet uit te komen. In Twinkle nummer 5 stond een uitgebreid interview met initiatiefnemer Melvin Bostelaar, die sprak van ‘een nieuwe manier van online shoppen’.
Groeigeld
Vorige maand werd bekend dat E-Mash een kapitaalinjectie kreeg van investeerder Eenmedia. Met het groeigeld, hoeveel precies is onbekend, wil de startup nog veel meer mash-sites openen, ook voor andere productcategorieën dan kleding.
Dagdeals
Het nieuwe 24hoursfashiondeal.com leunt op een ander principe. De affiliatesite verzamelt dagdeals van een beperkte groep populaire webwinkels en plaatst er steeds 16 op zijn site, eerlijk verdeeld over mannen en vrouwen. Hieronder vindt u een impressie:
Beetje jammer van dit concept allemaal slechte copyen van een verzameling onlinetools gebruikt. En alles met affiliate volduwen is ook erg simpel. Vind het zeer inspiratie en aspiratie loos. Wederom een gefaald project wat binnen een maand weer vergeten is. Begrijp niet dat twinkle dit publiceert want vernieuwend is het ABSOLUUT NIET!
@Jarno: we hebben over de nieuwe site van E-mash geschreven omdat het bedrijf, dat onlangs dus een investering kreeg toegezegd, hiermee een nieuwe richting inslaat. Daarbij moet ik aantekenen dat de site pas eind vorige week live is gegaan, waardoor kinderziektes niet zijn uitgesloten. Ben wel met je eens dat het geen zwaar innovatief concept is, maar dat staat hierboven ook niet.
De '24-hour' fashion deals zijn helemaal geen 24uurs deals, die schoenen zijn gewoon plat al een week in de aanbieding.. Er wordt op E-mash dagdeals dus ten onrechte gesuggereerd dat het om dagdeals gaat!
Voor de rest bne ik het met jarno eens, weinig innovativiteit.