Amazon scoort het best in een wereldwijd onderzoek naar de balans tussen merkverlangen en de prijs die consumenten voor producten wensen te betalen. Hekkensluiter Lidl is de enige andere retailer in de top 10 van Millward Brown.
Het onderzoeksbureau publiceert de ranglijst, opgemaakt met analysetool Brandz, in het rapport ‘Value-D: balancing Desire and Price for brand success’. Amazon heeft een Value-D, waarin de verhouding tussen merkverlangen en prijs wordt uitgedrukt, van 146 punten. Colgate en Nokia volgen met respectievelijk 133 en 128 punten. Lidl, dat het beste scoort op de factor prijs, sluit de top 10 met een Value-D van 118 punten.
Blindstaren op prijs
Millward Brown stelt dat veel retailers zich blindstaren op de factor prijs, terwijl slechts 7 procent van de consumenten aankoopbeslissingen neemt op basis van prijs alleen. Voor 81 procent is het verlangen naar het merk een factor van belang bij het doen van een aankoop. Het onderzoeksbureau denkt daarom dat bedrijven er goed aan doen de Value-D te gebruiken als indicator voor hun prestaties.
Hieronder vindt u een link naar de samenvatting van het rapport van Millward Brown:
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon: beste balans tussen prijs en verlangen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.