Twinkle | Digital Commerce

Lidl bouwt in Duitsland aan omnichannel structuur

2024-03-05
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Supermarkt Lidl gaat zijn bedrijfsstructuur in Duitsland meer inrichten op omnichannel. Concreet betekent dit dat filialen en webshops in de toekomst samen beheerd zullen worden.

Dat melden Duitse media. Op deze manier wil het bedrijf klanten een meer naadloze winkelervaring bieden in de toekomst. Volgens Lidl verwacht de consument van nu een flexibele winkelomgeving waarbij – in het geval van online – bijvoorbeeld online bestelde spullen in winkels kunnen worden opgehaald of teruggebracht.

Naast het meer inzetten op data en technologie houdt de transformatie ook in dat Lidl zijn winkelbestand in Duitsland wil gaan moderniseren, onder andere door middel van zelfscannen, het verbeteren van de winkelinrichting en het aanbod aan digitale informatie in de winkels.

De eerste concrete stappen zijn al genomen. Zo heeft Lidl een chief digital officer aangesteld en zijn de online en offline teams samengevoegd. Ook wordt momenteel al meer geïnvesteerd in nieuwe technologieën.

Het is niet bekend of en hoe Lidl het online en fysieke aanbod ook beter op elkaar wil laten aansluiten. Online verkoopt Lidl namelijk alleen non-food producten.