De online-consumentenbestedingen in Groot-Brittannië zijn afgelopen jaar uitgekomen op 58,8 miljard pond, 18 procent meer dan in 2009. Dat is een stuk meer dan een jaar geleden werd verwacht. Voor dit jaar wordt een groei van opnieuw 18 procent voorspeld.
Dat heeft de Britse Interactive Media in Retail Group (IMRG) bekend gemaakt. Die belangenclub sprak vorig jaar de verwachting uit dat de webwinkelbestedingen in 2010 met 13 procent zouden stijgen, maar de groei kwam dus 5 procentpunten hoger uit.
11 procent retailbestedingen online
IMRG stelde de groeiverwachting in oktober nog bij tot 16 procent, maar ook die inschatting is te laag gebleken. Dat is vooral te danken aan de extra online-decemberbestedingen van 25 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2009. Afgelopen maand besteedden Britten wekelijks 770 miljoen pond online, een kleine 11 procent van hun - gedaalde - totale retailuitgaven volgens the Office for National Statistics.
IMRG sprak enige tijd geleden in een rapport met Capgemini de verwachting uit dat in 2020 de helft van alle aankopen online zal worden gedaan.
China
De Britse webwinkelbestedingen komen met 58,8 miljard pond ofwel een kleine 70 miljard euro iets hoger uit dan de recent gepubliceerde Chinese (58 miljard euro), maar dat is gezien de enorme e-commerce groei in China waarschijnlijk voor het laatst geweest. In ons land zijn de webwinkelbestedingen vorig jaar rond de 8 miljard euro uitgekomen. Officiële cijfers zijn nog niet bekend gemaakt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Britse webwinkelgroei overtreft verwachtingen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.