Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp.nl verkoopt meer dan product per seconde tijdens actie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:04

Wehkamp.nl kijkt terug op een geslaagde Korting4daagse, waarin verkooprecords werden gebroken. De Zwolse thuiswinkelreus verkocht 450.000 producten in 5 dagen, wat neerkomt op een gemiddelde van meer dan1 product per seconde.

Van donderdag 4 tot en met maandag 8 november - Wehkamp.nl plakte een extra dag aan zijn Korting4daagse - verlieten meer producten dan ooit in vijf dagen de distributiecentra van het online-warenhuis. In totaal brachten ruim 1,5 miljoen Nederlanders een bezoek aan Wehkamp.nl, dat donderdagavond 46.000 mensen tegelijk over de virtuele vloer kreeg en daarbij geen problemen ondervond. Omzetcijfers verstrekt Wehkamp.nl niet.

Spot de shopper
Op de vijf actiedagen ofwel 432.000 seconden verkocht Wehkamp.nl naar eigen zeggen meer dan 450.000 producten, wat neerkomt op een gemiddelde van één product in 0,96 seconden. Toen Wehkamp.nl anderhalf jaar geleden 'Spot de shopper' lanceerde, konden veel mensen maar moeilijk geloven dat in zulk hoog tempo producten werden verkocht. In de afgelopen uitverkoopperiode zou die site - zeker overdag - een flipperkast zijn geworden als alle aankopen er de revue zouden passeren.


RFS Holland Holding
Wehkamp.nl, de belangrijkste omzetgenerator van Twinkle100-aanvoerder RFS Holland Holding, zegt voor Sinterklaas en Kerst een soortgelijke drukte te verwachten in zijn online-warenhuis.