Webwarenhuis Wehkamp.nl is zeer tevreden over het verloop van de kortings4daagse. Toch ging niet alles even gesmeerd. De website kampte donderdag met wat problemen.
Twee keer per jaar houdt Wehkamp een vierdaagse waarbij kortingen worden gegeven op veel artikelen. Deze editie van de korting4daagse heeft bij het warenhuis alle records gebroken, vertelt woordvoerster Joke Vrolijk.
Zo is onder meer het recordaantal bezoekers op de site gebroken. Donderdag kwamen er 295.528 bezoekers op Wehkamp.nl. Ook heeft de winkel de hoogste omzet op één dag gedraaid. 'Die dag scoorden we 100 euro omzet per seconde', aldus de woordvoerster.
De drukte werd mogelijk de server te veel. Want de website van het warenhuis is donderdag zeker een half uur onbereikbaar geweest.
De laatste korting4daagse was in november. Dat het deze keer veel drukker dan toen vanwege de Youtube-advertentie, de radiocommercials die zijn uitgezonden en de e-mailcampagne die Wehkamp heeft verstuurd.
Zozo op 1 dag dus een omzet van 8,6 miljoen euro. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die Youtube film veel bij heeft gedragen tot de omzet, maar dat het meer voor de publiciteit is en wat daar dan dus indirect uit gekomen is. Al met al wel slim aangepakt!