Twinkle | Digital Commerce

Shoebuy.com beloont shoppers met Facebook Credits

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:04

Shoebuy.com heeft naar eigen zeggen een primeur in social commerce. Als eerste webwinkel verstrekt het Facebook Credits als beloning bij een online-aankoop. De tegoeden kunnen worden besteed binnen Facebook-applicaties en sociale games.

Shoebuy.com startte gisteren, net voor de piek van het holiday shopping season (zie cijfers en trends uit de VS) met het verstrekken van de virtuele munten. Wie een aankoop doet in de webshop, die naast schoenen ook accessoires en kleding aanbiedt, krijgt 50 Facebook Credits cadeau. Meer info over de actie vindt u hier.

Sociale games
Facebook Credits kunnen worden ingezet om toegang te krijgen tot applicaties of om kleine aankopen te doen binnen sociale games als Farmville, CafeWorld en Mafia Wars. Bij het eerstgenoemde spel kunnen mensen in ruil voor een aantal credits bijvoorbeeld een virtueel schaap op de kop tikken voor hun boerderij.

Ifeelgoods
Shoebuy.com, met een omzet van 180 miljoen dollar vorig jaar de 90e Amerikaanse webwinkel volgens Internet Retailer, knoopte een samenwerking aan met Ifeelgoods om de Facebook Credits aan te kunnen bieden. Van dat bedrijf is Scott Silverman, voormalig voorman van de Amerikaanse branchevereniging Shop.org, medeoprichter en marketingbaas. Econsultancy interviewde hem eind september over zijn overgang.