Acquisitie van nieuwe klanten is belangrijk voor verkopers en het affiliatekanaal heeft bewezen hier geschikt voor te zijn. Econsultancy.com gaat aan de hand van voorbeelden uitgebreid in op wat affiliatemarketing precies kan opleveren.
In het artikel ‘How can retailers use affiliates for customer acquistion?’ staan de ervaringen van drie, niet bij naam genoemde online-retailers uit verschillende branches (kleding, telecom en verzorging) beschreven. Per winkelier leest u hoeveel nieuwe bezoekers zij via welke affiliatekanalen binnenhalen.
Nieuwe klanten werven
Zo zag de kledingverkoper (in het eerste halfjaar van 2010) 19,61 procent nieuwe bezoekers via zijn affiliatecampagnes binnenkomen. En bij het telecombedrijf kwam 47 procent van alle verkopen in 2009/2010 tot stand door middel van affiliates.
Daarnaast geeft het artikel praktische tips bij de inzet van affiliatemarketing voor klantenwerving. Denk aan:
- het opstellen van een goede affiliatestrategie;
- het richten van promoties op nieuwe klanten (bijvoorbeeld een korting voor nieuwe klanten, of een gratis sample van een product);
- consistentie in de boodschap (dus dat een consument op de landingspagina hetzelfde aanbod terugziet na het klikken op een link);
Het artikel waarin deze praktische tips uitgebreid worden toegelicht, evenals de affiliate-ervaringen van de drie bovengenoemde retailers, vindt u hier.
Bron: Econsultancy.com
Wij hebben ervaring meer alle bovenstaande branches en ook hieruit komt naar voren dat affiliate marketing soortgelijk aandeel in acquisitie inneemt. De whitepaper met meer tips vindt u hier:http://www.conversive.nl/extras/downloads/