Twinkle | Digital Commerce

Deal Factory mikt op loyaliteit met Nationale Kadobon

2017-11-08
180101
  • 2:00

Deal Factory, online-verkoper van consumentenelektronica, heeft het merk De Nationale Kadobon overgenomen en opnieuw gelanceerd. De papieren bon kan door middel van een actiecode worden besteed op Denationalekadobon.nl.

De Nationale Kadobon was in onbruik geraakt, vertelt Olivier Chevalier van Deal Factory. Zijn bedrijf kocht het merk en lanceerde het gisteren rond de tv-uitzending ‘Sta op tegen kanker.’

KWF Kankerbestrijding is een van de goede doelen die De Nationale Kadobon ondersteunt. Bontegoeden kunnen er worden besteed en daarnaast gaat een deel van de omzet er naartoe, net als naar Natuurmonumenten, aldus Chevalier.

Fysieke bon, online te besteden
De Nationale Kadobon kan vooralsnog alleen op Denationalekadobon.nl worden besteld en besteed. Chevalier: ‘Het gaat om fysieke bonnen van 10, 20, 50 of 100 euro, met een kraslaag. Daaronder zit een code die kan worden gebruikt bij het bestellen online. We zijn in gesprek met partijen om de bon ook in fysieke winkels te kunnen kopen. Ook sluit ik niet uit dat we producten van andere webwinkeliers opnemen in ons cadeauassortiment.’

Nieuwe leveranciers
Het assortiment bestaat bij de start volledig uit producten van Deal Factory zelf, aldus Chevalier. Het bedrijf, dat aanvankelijk alleen consumentenelektronica verkocht, sloot deals met nieuwe leveranciers, waardoor inmiddels bijvoorbeeld ook wijn, horloges en speelgoed worden aangeboden. Het cadeauconcept, geholpen door het bekende Hollandse merk en de aansluiting met goede doelen, moet Deal Factory nieuwe impulsen geven. Chevalier: ‘We proberen aan de negatieve prijsspiraal te ontspringen waar vergelijkingssites voor hebben gezorgd. We bouwen nu aan een sympathiek platform, met marktconforme prijzen. Geen gestunt als een leverancier dat niet wil. We zullen af en toe wel actieproducten tegen zeer scherpe prijzen aanbieden.’

Multishop
Deal Factory hield vanaf de lancering in 2008 een waaier aan webwinkels in de lucht à la Coolblue. Inmiddels is besloten de shops te bundelen op de nieuwe site Dealfactory.nl, die draait op Magento, en om het assortiment daar te verbreden met non-elektronica. Coolblue, winnaar van de Webwinkel Award om zijn multishop-strategie, wil van zijn bedrijfsnaam ook een overkoepelende merknaam maken en verder gaan met een eenduidige look and feel. Tot op heden is die omzetting, aanvankelijk aangekondigd voor afgelopen zomer, nog niet gemaakt.

Webshop Giftcard
Terug naar Deal Factory: dat stort zich met De Nationale Kadobon in het drukker wordende speelveld van online-inwisselbare cadeaubonnen. Nog geen week geleden startte DNP Giftcard officieel met de Webshop Giftcard, die in verschillende kanalen te koop maar alleen online te besteden is. Het artikel dat Twinkle daarover schreef, vindt u hier.