Twinkle | Digital Commerce

Schoenketen Van Haren opent webwinkel

2017-05-27
180101
  • 1:19

Van Haren is begonnen met de verkoop van schoenen in een eigen webwinkel, die is gebouwd op software van Hybris. Eerste omzetambitie is de shop te laten uitgroeien tot de grootste winkel van Van Haren. De keten heeft 130 eigen winkels.

Van Haren hoopt fysieke winkelbezoekers die schoenen niet in hun maat kunnen vinden, tot thuiskoop te kunnen bewegen. Dat is een van de belangrijkste voordelen van het online-kanaal volgens directeur Krein Bons.

Retour en ruil in de winkel
Producten uit de webshop van Van Haren worden binnen twee dagen bezorgd en mogen tot 14 dagen na bezorging worden teruggestuurd. Ook kunnen ze worden geretourneerd of geruild in een van de winkels van Van Haren (voorwaarden). Ter introductie brengt Van Haren geen verzendkosten in rekening.

Wat opvalt is dat Van Haren bij de opening van de webwinkel al komt met persoonlijke suggesties (‘Tips voor jou’) en andere aanbevelingen (‘Anderen kochten ook’).

Deichmann
Van Haren is onderdeel van de Duitse Deichmann Groep, die in twintig landen vooral offline als schoenverkoper actief is. Met Deichmann.de exploiteert het concern een webwinkel bij onze oosterburen, bijna identiek aan die van Van Haren.

Ziengs, Sjoez en Zalando
Steeds meer schoenverkopers uit de Nederlandse winkelstraten verkopen nu ook online. Vorige week nog opende Ziengs zijn webwinkel. Behalve gevestigde retailpartijen betreden ook steeds meer pure players de Nederlandse schoenenmarkt. Daaronder bevinden zich het Nederlandse Sjoez.nl en het Duitse Zalando, dat op deze site veel kritiek over zijn service te verwerken krijgt.