Twinkle | Digital Commerce

Deal-Factory bindt strijd aan met Coolblue

2017-05-26
169130
  • 0:56

Met de opening van tien webwinkels in voornamelijk consumentenelektronica gaat Deal-Factory de concurrentie aan met Coolblue: 'We zijn vast van plan hen het leven zuur te maken', stellen de initiatiefnemers.

Oud vice-premier Hans Dijkstal opende recentelijk de eerste negen webwinkels van Deal-Factory, waaronder Lcd-deal.com en Pclaptop-deal.com. Een tiende webwinkel, Map-deal.com, gaat later deze maand live. Initiatiefnemers Olivier Chevalier en Jochem Kentgens beseffen dat ze zich zullen moeten onderscheiden van de huidige aanbieders. Dat gaat 'op vele fronten' gebeuren, maar niet op prijs.

Service centraal
Service is het sleutelwoord in de toegevoegde waarde die Deal-Factory denkt te kunnen bieden. Het bedrijf heeft een speciaal 0900-nummer opgezet en via een 'Bel-en Bestel-button' kan de klant aan de hand van de helpdesk het bestelproces doorlopen. Op het eigen YouTube-kanaal Hot-deal.tv zijn video's te vinden waarin fabrikanten inzicht bieden in specifieke producteigenschappen. Verder is veel aandacht geschonken aan de gebruiksvriendelijkheid van de verschillende webshops, aldus de initiatiefnemers.

Volgens Olivier Chevalier zijn meer webshops in de maak en heeft Deal-Factory de ambitie de hele West-Europese markt te bedienen.

Meer over Deal-Factory kunt u lezen in Twinkle nummer 10, die deze week verschijnt.