Twinkle | Digital Commerce

Ook nieuwe auto’s blijken goed te verkopen via het web

2017-11-08
180101
  • 1:09

Veelal wordt gedacht dat er met het verkopen van nieuwe auto’s via internet weinig succes te behalen valt. Paul de Vries, oprichter van Nieuweautokopen.nl ervaart anders. In 2009 verkocht hij in totaal 170 auto’s, het gemiddelde bij fysieke dealers lag in dat jaar op 125 auto’s.

De Vries verwacht dit jaar nog verder te stijgen. In de eerste vier maanden van dit jaar behaalde hij al hetzelfde resultaat als vorig jaar. Zijn verwachting voor 2010 is om boven de vijfhonderd verkochte auto’s uit te komen.

Kanaalconflict
De klant kan via Nieuweautokopen.nl zelf zijn auto samenstellen en een offerte aanvragen. Het nadeel van het kopen van een auto via een webshop: er kan geen proefrit worden gemaakt. Wel kan de Vries zijn klanten grotere kortingen geven, doordat hij in grotere getallen afneemt. De online-autodealer in een nieuwsbericht op Zibb.nl: ‘We hebben het liefst dat de klant naar een dealer gaat voor een proefrit en dan via ons de auto bestelt’, Met deze instelling wekt hij niet veel sympathie op bij reguliere dealer. ‘80 procent ziet mij liever komen dan gaan. Toch denk ik dat dealers en online-verkoop naast elkaar bestaan, het is niet “of-of”.’


Bron: Zibb.nl