42hrsclub wil met stenen winkels zijn herkenbaarheid vergroten. Waar de site werkt met een ledenmodel, is in de winkel iedereen welkom.
De site biedt merkartikelen gedurende in een afgebakende periode (42 uur) tegen korting aan. In de winkel zijn de producten verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.
De eerste pop-upstore verscheen vorige week op het terrein van retail outlet-centrum Rosada bij Roosendaal. Jeroen Nas van 42hrsclub zegt tegenover technologietitel Emerce dat er meer van dit soort tijdelijke winkels elders in het land komen. De winkel in Roosendaal sluit volgende maand al weer. ‘Maar we hebben concrete plannen voor meer dingen in brick.’
In de bakstenen winkel liggen dezelfde artikelen als de tijdelijke, goedkope aanbiedingen die in de webwinkel liggen. 42hrsclub opende eind 2008 zijn deuren. Voorbeelden van andere besloten shoppingsites zijn Shopvip.com en Vente-exclusive.com, met wie Twinkle in juni sprak. Het idee achter deze communities is dat A-merken een extra kanaal hebben om overgebleven artikelen uit oude collecties verkopen. Omdat mensen alleen op uitnodiging lid kunnen worden en anders op een wachtlijst moeten gaan staan, wordt een zweem van exclusiviteit gecreëerd. Eens in de zoveel tijd vindt er een korte sale plaats, waarin leden artikelen tegen fikse kortingen kunnen aanschaffen. Ondertussen zijn de producten niet vindbaar in zoekmachines, waardoor het imago van de deelnemende merken geen al te zichtbare schade oploopt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
42hrsclub start met pop-upwinkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.