Van de vijfhonderd grootste webwinkeliers in de Verenigde Staten heeft ongeveer één op de acht partijen een site die specifiek is ingericht voor het mobiele kanaal. 7 procent van de e-teailers heeft minimaal één mobiele applicatie gelanceerd.
Dat blijkt uit een inventarisatie van MediaPost, dat de Top 500 Guide van Internet Retailer als basis nam. Online-verkopers van bloemen en geschenken en ‘mass merchants’ als Amazon, Sears, Wal-Mart en Target zijn tot op heden oververtegenwoordigd in het mobiele kanaal.
Mobiele site
Het aantal webwinkeliers in de Top 500 Guide met een transactionele mobiele site verdriedubbelde van 4 procent vorig jaar tot 12 procent nu. Daarvan gebruikt slechts een kwart een domein dat begint met ‘m.’, de conventionele benaming voor mobiele url’s.
Apps
Het aandeel webwinkeliers met een downloadable mobiele applicatie steeg van 2 procent vorig jaar naar 7 procent nu. Nog geen derde van deze apps voorziet in de mogelijkheid een mobiele aankoop te doen. De iPhone is het populairste device om apps voor te bouwen.
Mobiele strategie
Uit een onderzoek van Forrester Research en Shop.org blijkt overigens dat 74 procent van de online-retailers op zijn minst bezig is met het ontwikkelen van een mobiele strategie. Meer daarover leest u op de site van belangenvereniging Shop.org.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
VS: 12 procent grooste e-teailers heeft mobiele site
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.