Twinkle | Digital Commerce

Tribal verkocht vergelijker Selectivo.nl halfjaar na aankoop

2017-05-27
20167
  • [nieuws]
  • 1:13

Selectivo.nl is amper twee jaar na zijn lancering in handen van zijn derde eigenaar. De vergelijkingssite werd een jaar geleden ingelijfd door Tribal Internet Marketing, maar het bureau verkocht de site begin dit jaar alweer, aan Marco van Beest.

Volgens woordvoerder Bauke Bergstra is Selectivo.nl weliswaar ‘een mooie vergelijker’, maar paste het beheer van de site niet bij de overige activiteiten van Tribal. ‘Sinds een half jaar focussen we ons enkel nog op onze kernactiviteit: internetmarketing’, verduidelijkt hij. Voor een uitgebreide reactie over de verkoop van de vergelijkingssite verwijst Bergstra naar directeur Frank Trienen, die pas volgende week weer bereikbaar is.

Dataverrijking
Trienen noemde Selectivo.nl in juli vorig jaar een ‘mooie aanvulling op het productpallet’ van Tribal. Hij wees onder meer op de mogelijkheden voor dataverrijking die klanten van Tribal en zusterbedrijf Easy zouden krijgen met de komst van de vergelijker. ‘De site is eigenlijk nog niet in de markt gezet. Dat gaan wij doen’, beloofde Trienen een jaar geleden. Zo ver kwam het niet.

Marco van Beest
De nieuwe eigenaar van Selectivo.nl heet Marco van Beest, onder meer e-commerce consultant en eigenaar van Gamewinkel.nl. Van Beest heeft net als Toine Bax en Roland Mulder, die Selectivo in september 2008 met veel ambitie lanceerden, een verleden bij Kieskeurig.nl. Voor de acquisite van de site was Van Beest key account manager van Selectivo.