In navolging van nieuwkomer Selectivo.nl gaat Beslist.nl offline-winkelprijzen meenemen in zijn vergelijkingen. Voorlopig kan alleen worden gezocht op retailers die ook online verkopen, maar dat gaat veranderen.
De offline-zoekmogelijkheid van Beslist.nl draait momenteel in bèta. Met behulp van Google Maps wordt gebruikers inzichtelijk gemaakt in welke fysieke vestigingen van multichannel-ketens als Dixons, Komplett en Free Record Shop ze bepaalde producten kunnen kopen.
Op termijn wil Beslist.nl ook winkeliers die niet aan webverkoop doen aansluiten op het platform. Directeur Bart van Engeland: 'Daarvoor hebben we slechts een productdatafeed van ze nodig.'
Selectivo.nl
Voor de relatief nieuwe vergelijkingssite Selectivo.nl geldt de vermelding van offline-prijzen als unique selling point. Beslist.nl gaat nu hetzelfde doen. Van Engeland: 'Selectivo.nl bevindt zich wat de bezoekersaantallen betreft nog in de beginfase. Laat ik het zo zeggen: wij zijn de eerste grote vergelijkingssite die dit op grote schaal gaat inzetten.'
http://www.selectivo.nl is inmiddels al een tijdje prima in de lucht met grote retailpartijen en goede partners waaronder Marktplaats.nl. Wij maken als sinds de start duidelijk onderscheid tussen afhalen en bezorgen en brengen lokale ondernemers, filialen en afhaalpunten in beeld. Wij hebben nog niet de bezoekersaantallen van beslist maar zijn hard op weg. In ieder geval zijn we origineel en zien we nu al dat een kleine 60% van onze bezoekers ervoor kiest om producten af te halen in de winkel in plaats van te laten bezorgen.