Twinkle | Digital Commerce

Beslist.nl neemt offline-producten mee in vergelijking

2017-11-08
169131
  • 0:45

In navolging van nieuwkomer Selectivo.nl gaat Beslist.nl offline-winkelprijzen meenemen in zijn vergelijkingen. Voorlopig kan alleen worden gezocht op retailers die ook online verkopen, maar dat gaat veranderen.

De offline-zoekmogelijkheid van Beslist.nl draait momenteel in bèta. Met behulp van Google Maps wordt gebruikers inzichtelijk gemaakt in welke fysieke vestigingen van multichannel-ketens als Dixons, Komplett en Free Record Shop ze bepaalde producten kunnen kopen.

Op termijn wil Beslist.nl ook winkeliers die niet aan webverkoop doen aansluiten op het platform. Directeur Bart van Engeland: 'Daarvoor hebben we slechts een productdatafeed van ze nodig.'

Selectivo.nl
Voor de relatief nieuwe vergelijkingssite Selectivo.nl geldt de vermelding van offline-prijzen als unique selling point. Beslist.nl gaat nu hetzelfde doen. Van Engeland: 'Selectivo.nl bevindt zich wat de bezoekersaantallen betreft nog in de beginfase. Laat ik het zo zeggen: wij zijn de eerste grote vergelijkingssite die dit op grote schaal gaat inzetten.'