Tribal Internet Marketing is de nieuwe eigenaarvan vergelijkingssite Selectivo.nl. 'De site is eigenlijk nog niet in de markt gezet. Dat gaan wij doen', aldusFrank Trienen van Tribal.
Volgens de directeur staat er op het gebied van marketing dus nog veel te gebeuren, maar zit Selectivo technisch goed in elkaar: 'We kunnen de kennis opzuigen die de afgelopen jaren in de site is geblazen. Toine Bax (medeoprichter van Selectivo, red.) blijft dan ook zeker nog enige tijd betrokken bij de site.'
Meenemen in presentaties
Trienen noemt Selectivo.nl eenmooie aanvuling op het 'productpallet' vanTribal IM: 'Het is goed omeen eigen vergelijkingssite mee te kunnen nemen in onze presentaties aan klanten. Behalve op de grote maatwerk-klanten vanTribal IM doel ik daarmee ook op mkb-partijen die we bedienen via zusterbedrijf Easy.'
Gevraagd naar de meerwaarde voor de klanten van Tribal zegt Trienen: 'Die moet je allereerst zoeken in dataverrijking. Op dat punt heeft Selectivo meer te bieden dan andere vergelijkingssites. Hoe dat precies in elkaar zit, wil ik nu niet kwijt, omdat we er nog verder in gaan investeren.Daarnaast geloof ik sterk in domestic marketing. Waar andere vergelijkingssites acteren op landelijk niveau, vergelijkt Selectivo ook regionaal. Het beperkt zich daarin niet tot webwinkeliers alleen.'
'Nummer n'
Selectivo.nl werd vorig jaar september gelanceerd met de ambitie om een jaar later tot de top-3 van Nederlandse vergelijkingssites door te dringen. Het jaar drop willen we nummer n zijn, zeiden oprichters Toine Bax en Roland Mulder toen over 2010. De voormalig medewerkers van Kieskeurig.nl introduceerden de mogelijkheid webwinkels en fysieke winkels met elkaar te vergelijken en kwamen daarnaast met de Selectivo Koopgarantie op de proppen.
In Twinkle maakten de initiatiefnemers een jaar geleden geen geheim van hun plannen voor een lancering over de grens: De internationaal klinkende naam is niet voor niets gekozen. Trienen is voorzichtiger in het koppelen van ambities aan termijnen en plaatsen: 'Laten we bescheiden zijn. Het ging tot op heden allemaal niet zo goed, maar de potentie is er om van Selectivo.nl iets moois te maken.'
Bereik
Het bereik vanSelectivowordt niet gemeten door de Stichting internetreclame (Stir). De laatst gepubliceerde bereikscijfers van de stichting dateren van afgelopen mei. Hieronder ziet u het maandelijkse bereik van de daarin genoemde algemen vergelijkingssites onder Nederlandse internetgebruikers van 13 jaar en ouder:
- Kieskeurig.nl: 13,5 procent
- Beslist.nl: 12,9 procent
- Vergelijk.nl: 10,7 procent
- Kelkoo.nl: 8,9
- Ciao-shopping.nl: 8,5 procent
- Prijsvergelijk.nl: 2,5
Begijpbare zet van Tribal echter blijft dochteronderneming easy een slechte partij. Eerst verkopen dat je in de top van de zoekresultaten komt te staan en vervolgens als het puntje bij paaltje komt, komt de aap uit de mouw wil je gevonden worden op bijv. 'speelgoed' dan stelt easy voor er 'speelgoed voor kleine kinderen in JouPlaats' van te maken. Uiteraard maakt dit hun werk alleen maar makkelijker.
Mijn verwachting: je mag straks dik betalen bij easy voor linkbuilding en vervolgens plaatsen ze je dan op selectivo.. Tja..
Beste DJ,
Ik betreur jouw ervaring met onze dochteronderneming. Je kunt contact met mij opnemen (073 615 81 86) zodat we samen kunnen bekijken wat er is misgegaan en hoe we dat kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,
Bauke Bergstra Tribal Internet Marketing