Dagjeweg.nl probeert met Gratisdagjeuit.nl een nieuwe doelgroep aan zich te binden. De site moet als aanjager dienen voor verkeer naar Dagjeweg.nl, waarop duizenden dagtrips zijn verzameld. ‘De inhoud staat centraal’, volgens uitgever Nando Eskes.
Dagjeweg.nl begon in 2002 met het verzamelen van opties voor een dagje weg. ‘Waar we er in het begin erg aan moesten trekken, zet het internet nu echt door in deze branche’ zegt Eskes. ‘We proeven ook voordeel uit de consolidatie die online heeft plaatsgevonden. Wij bestaan nu al redelijk lang en inmiddels kent men ons wel. Onze bezoekersaantallen (3,5 miljoen op jaarbasis volgens Eskes) stijgen ook nog altijd flink door.’
Simpele navigatie
Om mensen met een smallere beurs beter te bereiken is Dagjeweg.nl deze week gestart met Gratisdagjeuit.nl, een eenvoudige site met simpele navigatie. Hoewel de naam anders doet vermoeden, zijn op de site behalve kosteloze uitjes ook goedkope dagtrips verzameld. Bezoekers kunnen een maximaal te besteden bedrag invoeren en vinden op de site ook kortingen en prijsvragen.
De opties linken door naar Dagjeweg.nl, waar bezoekers meer informatie kunnen vinden. Eskes: ‘Dagjeweg.nl moet een huis worden met vele deuren. Gratisdagjeuit.nl geeft een andere kijk op ons enorme aanbod. Op de site zien mensen dat ze veel vaker een dagje uit kunnen dan ze zouden denken.’
Verdienmodel
Dagjeweg.nl heeft elf mensen in dienst, waarvan het merendeel redacteur is. ‘Onze meerwaarde zit in de content die zij schrijven’, aldus Eskes. De redacteuren schrijven behalve onafhankelijke content onder meer ook reportages op verzoek van partijen in de branche, een onderdeel van het verdienmodel. Dagjeweg.nl verdient verder aan advertenties en de verkoop van topposities op de site.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Dagjeweg.nl komt met Gratisdagjeuit.nl
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.