Rabobank Nederland heeft besloten te stoppen met internetbank Bizner. Eind volgend jaar wordt de ondernemersbank geïntegreerd in de bestaande Rabo-organisatie. Een aparte internetbank is 'niet meer nodig', aldus de Rabobank.
De coöperatieve bank heeft zijn positie op de kleinzakelijke markt via haar eigen kanalen al sterk weten te verbeteren, luidt de verklaring op Bizner.nl. Daar komt nog een interessant argument bij: 'Bovendien is gebleken dat het mede vanuit de zorg voor de klant beter is dat ondernemer en bankadviseur elkaar in de ogen kunnen kijken bij het beoordelen van kredietaanvragen.'
Zonder fratsen
Bizner, dat met ongeveer twintig werknemers kantoor houdt in Eindhoven, richt zich volledig op het online-kanaal. ‘In feite is het concept van Bizner gebaseerd op bankieren zonder fratsen, waarbij alle hulp online beschikbaar is’, aldus een woordvoerder van de Rabobank tegen het Eindhovens Dagblad.
Geen nieuwe klanten
Volgens de woordvoerder is Bizner sinds de start in 2007 een succesvolle formule gebleken, die echter ‘makkelijk kan worden ingebracht binnen bestaande vormen van internetbankieren bij de Rabobank’. Bizner, dat eind 2011 als merk zal verdwijnen, neemt geen nieuwe klanten meer aan. De ongeveer vijftienduizend bestaande klanten krijgen het aanbod hun bankzaken onder te brengen bij de Rabobank.
Ik ben Bizner klant en vind het jammer dat ze deze dienstverlening stoppen. Ik ben benieuwd naar de kosten die aan de Rabobank vervanger zullen hangen. Dit was voor mij een belangrijke reden om voor hun te kiezen; duidelijke kostenstructuur en alles via internet.
Een krediet heb ik niet nodig, dus ik zie het liefst helemaal geen mannetje van de bank. :)