Twinkle | Digital Commerce

Asos doet aan klantenbinding met Twitter-dashboard

2017-08-03
180101
  • 1:14

Asos heeft een Twitter-dashboard gelanceerd waarop klanten berichten van mode-bloggers, bekende merken, en ‘A-list celebrities’ kunnen volgen. De tweets zijn onderverdeeld in zes categorieën.

De Britse online-modeverkoper liet het dashboard ontwikkelen door Adaptive Lab. Dat bureau waardeert het feit dat Asos ook andere retailers en merken die het niet verkoopt over het voetlicht brengt via Asosfollowsfashion.com.  

De site met 'fashionable thoughts from our favourite tweeters' is ook niet gericht op conversie, maar vooral op het relevant bedienen van de modebewuste doelgroep. Overigens is het (nog) niet mogelijk het dashboard op basis van persoonlijke voorkeuren te wijzigen.

140 karakters
Asos, dat zelf een kleine dertigduizend volgers heeft op Twitter, vraagt het publiek wat ze van de site vinden. Onder de vraag What’s Your View? kunnen bezoekers hun mening geven in 140 karakters. Ook kunnen ze vanaf de site eenvoudig met de gevolgde Twitteraars in contact treden.

Omzet
Asos behoort tot de succesvolste online-retailers van Groot-Brittannië en heeft een aandeel van bijna 5 procent in de complete Britse modebranche. De omzet in 2008 steeg met meer dan 104 procent tot 165 miljoen pond. De jaarcijfers over 2009 worden binnenkort verwacht.

Gap
Vooral Asos' verkopen buiten de eigen landsgrenzen groeien flink, geholpen dooor exclusieve afspraken die het bedrijf maakt met fashion labels. Zo sloot Asos vorig jaar een deal met de Amerikaanse modegigant Gap over de online-verkoop van kleding in heel Europa. Overigens heeft Gap onlangs wel (opnieuw) aangekondigd zelf met een Europese webwinkel te komen.