Social media platform Twitter gaat van start met live shopping. Het platform biedt mogelijkheden voor bedrijven om via een livestream producten te verkopen.
Het is één van de eerste stappen om het platform van meer shopfuncties te voorzien. Twitter kondigde enkele maanden geleden al aan meer aan e-commerce te willen doen en kondigde toen al een test aan met shopmodules in gebruikersprofielen. Nu gaat het dus een stap verder.
Samen met Walmart test Twitter binnenkort de eerste Live shopping-stream op het platform. Dat doet het aankomende zondag, tijdens een kick-off van diens Cyber Week. Zanger Jason Derulo zal de livestream hosten. Daarbij kunnen klanten dus meteen producten aanschaffen.
‘Twitter blijft een belangrijk platform voor Walmart en onze klanten. We hebben ons gericht op het blijven ontdekken van nieuwe mogelijkheden op het gebied van shoppable livestreams en zijn verheugd om het eerste Livestream Shopping-event op Twitter te organiseren’, aldus cmo William White van Walmart.
Naast de live shopping-streams – die dus eerst in Amerika worden getest – breidt Twitter ook de eerdere test met shopmodules in gebruikersprofielen uit. Daarnaast wil het platform bedrijven meer mogelijkheden bieden om een shop in te richten, onder andere met beheertools voor catalogi.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twitter start met live shopping
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.