Twinkle | Digital Commerce

Twitter test shopmodule in gebruikersprofiel

2021-07-30
1000562
  • 1:12

Twitter is momenteel aan het testen of gebruikers staan te springen om een shopmodule in gebruikersprofielen. Het is één van de eerste stappen van het platform om zich meer op shopping te richten.

Eerder dit jaar kondigde het platform al aan met enkele testen te komen. Eén daarvan was een Twitter-card, waarmee gebruikers tweets kunnen plaatsen met daarin links naar productpagina’s. Nu gaat het platform nog een stapje verder. Twitter voegt in een proef shopmodules toe aan profielpagina's. Zoals te zien is op de foto hieronder, heeft de shopmodule wel wat weg van de shopping ads op Google.

The Shop Module is a dedicated space at the top of a profile where businesses can showcase their products.

Volgens Twitter kunnen gebruikers in de shopmodule door een select aantal producten scrollen. Als ze besluiten om op een product te klikken, vinden ze meer info en worden ze doorgeleid naar de desbetreffende productpagina. In een in-app browser, ze verlaten Twitter zelf dus niet.

Zoals vaker met dit soort innovaties wordt het op kleine schaal in de Verenigde Staten getest. Het duurt naar verwachting dan ook nog wel een tijd voordat de shopmodule in Nederland beschikbaar is. Twitter laat weten enthousiast te zijn over de shopmogelijkheden op het platform. ‘Met deze pilot willen we ontdekken hoe ons publiek reageert op verschillende producten en aan welke shopervaringen Twitter-gebruikers behoefte hebben.’