Socialmediaplatform Twitter lanceert in de Verenigde Staten een bèta-versie van Twitter Shops. Daarmee kunnen Amerikaanse verkopers een selectie producten op hun pagina plaatsen.
Het gaat om maximaal vijftig producten. Het afgelopen jaar testte het platform al met de shop-module, nu wordt dat dus breder uitgerold. Verkopers kunnen hun shop op Twitter gratis vullen. Wie langs een shop op Twitter komt die gebruikmaakt van de nieuwe functie, ziet boven hun pagina ‘View shops’ staan. Zo komen ze op de Twitterwinkel van de verkoper terecht. Gebruikers worden vervolgens doorgestuurd naar een in-app browser waar ze meer productinformatie kunnen vinden. Om af te rekenen worden ze doorgestuurd naar de check-out op de webshop van de verkoper.
Met de lancering van Twitter Shops moet het dus voor verkopers makkelijker worden om producten aan hun volgers te verkopen. Twitter laat weten in de toekomst de functies van Twitter Shops uit te willen breiden. Zodat meer producten kunnen worden aangeboden. Ook moet er meer mogelijk worden op het gebied van content.
Het is nog niet bekend wanneer Twitter de shop-functies naar meer landen uitrolt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twitter lanceert Twitter Shops in de VS
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.