Webwinkels hebben, geholpen door de reputatie van gebruiksgemak en kostenbesparingen, tijdens de recessie voor veel klanten betere deals gebracht dan fysieke winkels.
De ‘2009 Online Buyer Economic Trend Study’ van Performics laat zien dat 45 procent van de online-kopers in de VS het gevoel hadden dat ze de beste aanbiedingen online hadden gevonden, tegenover 34 procent die verklaarde een betere aanbieding in de winkel te hebben getroffen.
EMarketer brengt de bevindingen als volgt in beeld:
De top drie website-kenmerken die online-kopers aanmoedigden om tot aankoop over te gaan waren: gratis verzending, gratis retourzending en het geven van kortingen op de website. Minder overtuigend waren kenmerken als klantrecensies en interactieve informatie:
Onder jong volwassenen waren klantbeoordelingen en interactiviteit veel belangrijker, aldus Performics; de aanwezigheid van reviews bevordert de koopbereidheid van 80 procent van respondenten tussen 18 en 24 jaar.
Respondenten verklaarden dat ze de beste online-aanbiedingen hadden gevonden op websites van retailers en via zoekmachines, gevolgd door vergelijkingssites. Enkel 4 procent vond de beste deals op Facebook en 3 procent op Twitter.
Bron: Emarketer.com
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Beste deals online te vinden'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.