Twinkle | Digital Commerce

Besneeuwde Albert te laat voor ruim 10 procent bestellers

2017-05-27
170130
  • 1:19

Albert kan één op de tien bestellingen die deze week zouden worden geleverd, niet voor de Kerst bezorgen. De bezorgservice van Albert Heijn verwijst klanten naar de supermarkt.

Door sneeuwoverlast lukt het de bezorgers niet op tijd bij alle klanten te zijn. Omdat de bestelbusjes van Albert weken geleden al helemaal volgeboekt waren voor deze dagen, is het geen optie om de boodschappen van Albert Heijn en zusterketens Etos en Gall & Gall op een later moment te bezorgen voor de Kerst.

Lokale wegen
'Bij de winkels hebben we geen problemen met de belevering, maar de bezorging door Albert.nl verloopt moeilijker', aldus AH-woordvoerster Anoesjka Aspeslagh vandaag tegen vakblad Distrifood. 'De vrachtwagens (van Albert, red.) zijn kleiner en ze moeten vaker lokale wegen nemen.'

Aspeslagh noemt het 'heel vervelend' dat de kerstboodschappen niet op tijd kunnen worden geleverd, maar geeft aan dat klanten er wel begrip voor kunnen opbrengen: 'Ze krijgen een korting van 10 euro op hun eerstvolgende bestelling.'

Corrigeren
Klanten die online willen bestellen voor de Kerst worden al enige tijd doorverwezen naar de winkel. Klanten die al online bestelden, maar niet op tijd kunnen worden beleverd, krijgen dat zo snel mogelijk te horen. Aspeslagh: ' Deze bestellingen corrigeren we direct zodat er geen derving is.

TNT Post Pakketservice
Ook TNT Post Pakketservice ondervindt problemen met het bezorgen van pakjes door de barre weersomstandigheden. Een woordvoerster van TNT Post Pakketservice zei gister tegen Twinkle dat de vestigingen bomvol zijn, maar dat het bedrijf de capaciteit heeft om alle pakjes nog voor de Kerst te bezorgen. IJs en weder dienende.