Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn: ‘Online omzet meer dan één miljard euro per jaar’

2020-12-28
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

De online omzet van supermarkt Albert Heijn is inmiddels de grens van één miljard euro per jaar gepasseerd. Dat stelt ceo Marit van Egmond in een interview met Trouw.

Volgens Van Egmond is het maken van winst met het online kanaal nog wel een financiële uitdaging: ‘Maar dat het online kanaal verder zal groeien staat vast.’

Dat de online omzet van de Zaanse grootgrutter zo hard groeit, heeft mede te maken met de coronacrisis. Het afgelopen jaar nam de vraag naar online boodschappen enorm toe. Daardoor moest het bedrijf de online capaciteit in één jaar verdubbelen. Van Egmond: ‘We hadden er al langer op ingezet en nu zien we dat online boodschappen doen in een stroomversnelling is geraakt.’

Volgens de ceo ontdekken nu veel meer verschillende consumenten het online boodschappen doen bij de nummer 3 van de Twinkle100. ‘Voorheen waren het vooral gezinnen die online kochten, nu zijn het ook veel jongeren en eenpersoonshuishoudens.’ Om aan die vraag te voldoen lanceerde het bedrijf eerder dit jaar een aparte bezorgdienst voor kleinere huishoudens.