Twinkle | Digital Commerce

Yonego start onderzoek onder Nederlandse affiliates

2017-05-27
170131
  • 1:08

Yonego heeft een lijst met veertig vragen opgesteld voor affiliates. Met de onderzoeksresultaten hoopt het internetbureau een beter beeld te scheppen van de wensen en voorkeuren van affiliates, waar adverteerders en netwerken hun voordeel mee kunnen doen.

Yonego, groot geworden als affiliate en nu onder meer beheerder van grote affiliatecampagnes, stelt dat nog weinig bekend is over affiliates in Nederland.

‘Emotie en gevoel’
Op de eigen site schrijft het Bredase bureau: ‘Waar de Amerikanen en Engelsen onderzoeken los laten op het gedrag en de keuzes van affiliates handelen wij in Nederland puur en alleen op emotie en gevoel.’ En dat terwijl veel adverteerders affiliatemarketing zien als een belangrijk kanaal en de markt volwassener is geworden, getuige onder meer het initiatief tot de oprichting van een Taskforce Affiliatemarketing.

Toekomst
Affiliates kunnen tot donderdag 12 november antwoord geven op de veertig vragen die Yonego als kenner van de marketingdiscipline heeft opgesteld. Geïnventariseerd wordt op welke manier affiliates actief zijn, hoe ze te werk gaan, met welke Nederlandse netwerken ze graag samenwerken en wat volgens hen de toekomst is van online-marketing in Nederland.

Resultaten in Twinkle
De resultaten, die een interessante informatiebron vormen voor adverteerders en netwerken in Nederland, worden rond de jaarwisseling in Twinkle gepubliceerd.

Affiliates kunnen de vragenlijst hier anoniem invullen.