In Amerika zijn marketeers groot fan van sociale media; tweederde gaf onlangs aan deze netwerken te hebben ingezet bij hun marketinginspanningen. Vijftig procent van de ondervraagden gebruikte tevens viral videos.
Die laatste categorie behoeft wellicht een korte toelichting: het zijn (humoristische) videoclips, veelal geschoten met een mobiele telefoon, die via mail, blogs en andere sociale media worden verspreid. In 2007 gebruikte slechts 25 procent van de Amerikaanse marketeers deze viral videos in hun marketingstrategie.
Op dit moment zijn de volgende sociale media het meest populair bij marketingmedewerkers in de VS:
1.Facebook (74%)
2.YouTube (65%)
3.Twitter (63%)
4.LinkedIn (60%)
In de nabije toekomst geeft 34% van de marketeers aan heil te zien in het gebruik van weblogs, op de voet gevolgd door mobiele diensten (28%).
Bob Liodice, CEO van onderzoeksbureau ANA, zei het volgende over het onderzoek: Marketeers blijven hun capaciteiten verbreden en selecteren de platformen die voor hen het beste werken om het doel te bereiken. Zij moeten nu dus harder werken om de meest optimale mediamix voor hun bedrijf te creren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Marketeers in VS zetten sociale media in
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.