Twinkle | Digital Commerce

10 vraagstukken voor fabrikanten

2017-05-27
  • 1:16

Fabrikanten kunnen het zich bijna niet meer veroorloven om niet online te verkopen.Het wordt tijd dat ze de stap zetten naar online-retailer. Dat zegt retailconsultant Sally McKenzie in haar laatsteblogposting. Die stap is niet eenvoudig en brengt een aantal strategische uitdagingen met zich mee. McKenzie somt er tien op.

1. Gebrek aan in-house retail- of e-commerce talent.
2. Zorg om het verstoren van de relatie met de retailers.
3. Wat bied je online aan en tegen welke prijs?
4. Productinformatie voldoet niet aan de eisen van de consument.
5. Fulfilment is niet ingericht op het uitleveren van enkele orders aan consumenten.
6. De klantenservice krijgt een heel andere invulling.
7. De marketingactiviteiten zijn gefocust op b2b-relaties in plaats van een relatie met de consument.
8. Componenten uit het e-commerce ecosysteem vereisen extra aandacht. Denk aan: ordermanagement, CRM, en dergelijke
9. Resources, Resources, Resources (Mensen, Geld, Tijd).Het is veel werk en iedereen heeft zijn dagelijkse werkzaamheden.Daarnaast kan het een flinke investering zijn.
10. Gebrek aan een goed stappenplan om de bovengenoemde stappen te doorlopen. McKenzie: 'It's easy to get confused and overwhelmed by the decisions and intimidated by the potential costs, especially when you're busy running your core business. If you have not yet taken the plunge, it's probably high time that you start the investigation process to wrestle these issues to the ground.








Lees hetcomplete artikel opEcommerce Consulting.com