Twee op de vijf Europese e-mail marketeers gaan er vanuit dat e-mails bij de geadresseerde aankomen als ze niet bouncen. Met die aanname zitten ze ver naast de werkelijkheid.
Dat is de strekking van het rapport Emailing in the Dark: What European Email Marketers Dont Understand about Deliverability van Return Path.
De meeste e-mail verzendsystemen zeggen dat een boodschap verstuurd is als die niet bounct, zegt Guy Shelton van Return Path tegen Internet Retailing over het onderzoek. Hiermee worden ze op grove wijze misleid. Marketeers kunnen ten onrechte het gevoel krijgen dat ze deliverability rates hebben van 95 procent of meer.Uit onze onderzoeken blijkt echter dat door de bank genomen n op de vijf legaal verstuurde e-mails niet aankomt.'
Junk folder
Dat komt volgens het rapport vooral doordat de internet service providers van ontvangers niet laten weten of een boodschap is beland in de junk folder van de geadresseerde of geheel is geblokkeerd. Om te inventariseren hoe groot dit probleem is, zit er niets anders op dan met kloppende e-mailadressen proefondervindelijk vast te stellen hoeveel mails er niet aankomen, hoewel ze niet gebounced zijn. Return Path spreekt in dit verband van seedlist-based monitoring.
U kunt het rapport, waarin duidelijk wordt waar Return Path zijn geld mee verdient, hier gratis downloaden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
E-mailmarketeers overschatten deliverability
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.