Music Store heeft een nieuwe site gelanceerd, waarop gebruikersgemak centraal staat. De muziekwinkel investeerde in navigatie, zoekfunctionaliteiten en overzichtelijkheid.
Met het vernieuwde Musicstore.nl zegt de keten zich serieuzer te willen mengen in de concurrentiestrijd met 'andere webwinkels op entertainment-gebied'.
Focus
Klantvriendelijkheid is het belangrijkste wapen dat Music Store wil inzetten in de strijd met onder meer Bol.com en Freerecordshop.nl. CEO René Delwel: 'In plaats van de focus te leggen op een flashy uitstraling, leggen wij liever de focus op online-winkelgemak.'
Shopsatwork
Music Store is sinds een jaar onderdeel van Avalon Media Groep, dat afgelopen najaar mede-eigenaar wilde worden van het ter ziele gegane webwinkelnetwerk Shops at Work. Avalon beriep zich na due diligence onderzoek op de ontbindende voorwaarde in het overnamecontract. Oorzaak: 'De in zeer korte tijd sterk verslechterde marktomstandigheden en marktprognoses'.
De nieuwe site ziet er netjes uit, maar zo gemakkelijk winkelen vind ik het niet. De site is eerder te eenvoudig opgezet, uit kostenoogpunt wellicht? Binnen een categorie als CD of Blu-ray doornavigeren op genre is niet (eens) mogelijk, voorraad staat simpelweg aangeduid met ja of nee, en bij levertijd staat er bij een willekeurige titel 5-20 werkdagen. Eén of vier weken wachten vind ik toch wel een behoorlijk verschil.
Ik begrijp dus niet zo goed waarom Music Store dan juist zegt dat ze zich serieuzer willen mengen in de concurrentiestrijd met andere webwinkels op entertainment-gebied. Op deze manier gaat dat namelijk niet lukken.
Ook het invullen van zoekwoorden wil nog niet lukken. Probeer maar eens 24 seizoen 2, csi miami, csi seizoen 3....