Nu de webwinkel van V&D vijftigduizend unieke producten bevat, gaat het warenhuis meer ruchtbaarheid geven aan de voorkant van zijn online-kanaal. Medio dit jaar worden betalingen via Air Miles gefaciliteerd en op termijn wordt de opname van Laplace.nl overwogen.
Dat vertelde Victor Terpstra van Strawberries, dat V&D bij zijn e-commerce activiteiten begeleidt, tijdens een presentatie op de Thuiswinkel Vakbeurs. 'V&D heeft er nadrukkelijk voor gekozen snel live te gaan', aldus de commercieel directeur. 'En dus heeft het concessies gedaan aan zijn assortiment.'
Struikelblok
Terpstra noemt productdatamanagement het grootste 'struikelblok' bij veel e-commerce trajecten en V&D vormde daarop geen uitzondering. 'Daarom heeft V&D besloten in het begin niet te hoog van de toren te blazen over Vd.nl. Inmiddels staan er vijfitgduizend sku's (stock-keeping units) online en verschuift de aandacht langzaam naar de voorkant van de site.'
Prijzencircus
Een eerste stap in die richting was de aandacht voor Vd.nl tijdens het recente Prijzencircus van de warenhuisketen, toen veel klanten de webwinkel wisten te vinden, aldus Terpstra. Belangrijke volgende stappen zijn de recent aangekondigde uitbreiding van het assortiment met wit- en bruingoed en de mogelijkheid voor klanten om producten met Air Miles online af te rekenen. Ook zal het warenhuis toepassingen lanceren die de doelgroep nauwer bij de shop moeten betrekken, zoals reviews en ratings.
La Place
Strawberries heeft V&D in overweging gegeven ook online gebruik te maken van de kracht van het merk La Place en Laplace.nl op te nemen in Vd.nl. Daarover buigt het warenhuis zich nog.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Webwinkel V&D gaat tweede fase in
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.