De Britse supermarktketen ASDA gaat zijn nieuwe website gefaseerd openstellen op basis van postcodegebieden. Onderdeel van de online-strategie is de opening van zogenoemde 'virtual stores', fysieke panden waar internetbestellingen worden verwerkt.
De eerste virtual store moet deze zomer de deuren openen in het Britse plaatsje Morley. Het virtuele zit hem in het feit dat er geen klanten aanwezig zijn, hoewel het hele assortiment van ASDA er op de plank ligt.
Winkelend publiek
Nu nog pakken de order-pickers van ASDA alle online bestelde boodschappen uit de schappen van de supermarkten, temidden van het winkelend publiek. In Morley gaat ASDA experimenteren met wat de Britten ook wel dot-com shops noemen, die geheel drijven op internet.
Fulfilment-centrum
ASDA wil online shoppers voortaan de garantie bieden dat bestellingen tot tien uur 's avonds de volgende dag worden bezorgd. Om dit voor elkaar te krijgen, denkt de Wal-Mart dochter aan de opening van meer virtuele winkels. Tesco, ASDA's grote concurrent in het Britse supermarktlandschap, opende twee jaar geleden al een soortgelijk fulfilment-centrum voor online-bestellingen, maar een tweede vestiging kwam er tot op heden niet.
Stapje voor stapje
Opvallend is dat de nieuwe website van ASDA niet overal tegelijk wordt gelanceerd. De beschikbaarheid van de nieuwe site hangt af van de plaats waar webshoppers wonen. 'In a few months' zullen alle Britten toegang krijgen tot de nieuwe site. Tot die tijd, zo stelt ASDA zelf, hoeven shoppers zich geen zorgen te maken.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
ASDA komt met nieuwe site en 'virtual stores'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.