Google Product Search is geoptimaliseerd voor de iPhone of Google's eigen mobiele platform Android en daarmee ook op de winkelvloer te raadplegen. De applicatie is bruikbaar, maar weinig vooruitstrevend, vindt Michael Boland van de Kelsey Group.
Wie een zoekterm ingeeft op Google Product Search, krijgt te zien welke producten tegen welke prijs waar te koop zijn. Ze zijn voorzien van productspecificaties, reviews en ratings.
Kansen laten liggen
Hoewel Google met de lancering van de mobiele versie het groeipotentieel van het kanaal bevestigt, heeft het kansen laten liggen om het op een hoger niveau te tillen. Dat zegt Michael Boland, senior analist van de Kelsey Group in een reactie aan de Amerikaanse E-commerce Times: 'De feature zou meer informatie moeten bieden om van toegevoegde waarde te zijn voor mobiele gebruikers. Alles wat ze hebben gedaan is de interface geschikt maken voor een kleiner scherm.'
Ingebakken
Niet erg, maar wel jammer, aldus Boland: 'De applicatie zou waardevoller zijn als ze duidelijk zou maken waar in de buurt een bepaald product tegen lagere prijzen kan worden gekocht en welke winkel wat op voorraad heeft. Ik verwacht dat we features als Find it locally sowieso meer zullen gaan zien en dat een barcode scanner zal worden ingebakken in de volgende versie van de iPhone.'
NearbyNow, Krillion en Shopsavvy
Boland wijst op toepassingen van bedrijven die verder gaan dan Google op het gebeid van location based zoeken, zoals NearbyNow en Krillion, die een realtime inkijkje verschaffen in de voorraden van retailers. Ook refereert hij aan Shopsavvy, een scan-applicatie op het Android-platform.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google lanceert mobiele versie Product Search
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.