Twinkle | Digital Commerce

Beate Uhse wil vooral online profiteren van crisis

2017-11-08
170131
  • 0:56

Beate Uhse heeft in 2008 geprofiteerd van een sterkere online-focus. Het Duitse erotiekbedrijf is in ons land vooral bekend van de merken Christine le Duc en Pabo.nl, de nummer 56 uit de Twinkle100.

De sluiting van 28 onrendabele fysieke winkel heeft het bedrijf geen windeieren gelegd; hoewel de omzet met 5,6 procent zakte tot 253 miljoen euro, kwam het bedrijfsresultaat uit op 3,1 miljoen euro, terwijl in 2007 nog een verlies van 4,4 miljoen euro werd geleden.

Met de aanstaande sluiting van nog eens zeven winkels, zal Beate Uhse zich nog meer gaan concentreren op de verkoop via internet.

Pleziertje

Serge van Hooft, financieel topman bij het erotiekconcern, is optimistisch over de vooruitzichten voor 2009 en mikt op een winst van 6 miljoen euro. Beate Uhse heeft niet te lijden van de recessie, aldus de Nederlander tegen het ANP. Integendeel: 'In tijden van economische instabiliteit willen klanten zich de kleine geneugten van het leven juist niet ontzeggen. En erotiek is zeker zo'n pleziertje.'

Van der Hooft wordt vanaf eind april de nieuwe bestuursvoorzitter van Beate Uhse.