Het jubilerende Bol.com mengt zich opnieuw in een prijzenslag met fysieke retailers. Samen met Albert Heijn en Jumbo is de mediawinkel genomineerd voor de (Re-)Connect Retail Award 2009, die volgende week wordt uitgereikt.
De (Re-)Connect Retail Award is gebaseerd op het doorlopende onderzoek Trends in Retail, dat TNS NIPO uitvoert in opdracht van Capgemini. De kanshebbers worden beoordeeld op attractiviteit, commitment en brand equity.
Grote verschillen
Volgens Capgemini heeft de economische crisis het retaillandschap sterk beïnvloedt. Uit het persbericht over de (Re-)Connect Retail Award: 'Nog nooit zijn verschillen tussen prestaties zo groot geweest. Een opvallende uitkomst is dat met Bol.com voor het eerst een online-retailer op basis van dominante imagoaspecten genomineerd is.'
Clcik or Brick Award
Het tienjarige Bol.com, bij de Thuiswinkel Awards afgelopen donderdag nog verkozen tot 'Beste webwinkel van Nederland', ziet zichzelf nadrukkelijk als winkel en niet als webwinkel. Directeur Daniel Ropers was eind vorig jaar dan ook erg in zijn nopjes met de winst van de Click or Brick Award bij de verkiezingen voor Beste Winkelketen van Nederland. 'Een historisch moment' noemde Ropers de overwinning op ketens als Hema, Ikea en Media Markt toen.
Klantvriendelijkste bedrijf
De afgelopen twee jaar was Bol.com ook al genomineerd voor de titel 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland', die tot twee keer toe een ten prooi viel aan Jumbo. Die keten is dus medekanshebber voor de (Re-)Connect Retail Award, die vorig jaar naar het nu ook genomineerde Albert Heijn ging.
...en bol.com wón ook, zie deze korte video over de prijsuitreiking:
http://www.youtube.com/watch?v=-eYL2B58nLs
Dank voor de opmerkzaamheid Madhat. Op het moment dat jij je reactie achterliet, tikte ik een artikel over de winst van Bol.com. Dank ook voor de video-suggestie. Die plak ik even in het item.