Online supermarkt Picnic klimt omhoog in de ranglijst van Klantvriendelijkste bedrijven in Nederland. De lijst, gebaseerd op een jaarlijks onderzoek door MarketResponse, werd gisteren bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst in Beeld & Geluid in Hilversum.
De Efteling voert dit jaar de ranglijst aan met een score van 8,26 en laat daarmee Picnic (8,23) en DSW Zorgverzekeraar (8,14) achter zich. Picnic scoort als hoogste supermarkt, boven Hoogvliet en Albert Heijn. Ook laat Picnic voor het eerst andere retailers achter zich op het gebied van klantvriendelijkheid, voorgaande jaren was Rituals de hoogstgenoteerde partij. Rituals voert nog steeds wel het lijstje met retailers aan, met daaronder Pearle en op nummer 3 bol.
Marktonderzoeksbureau MarketResponse voert sinds 2007 het consumentenonderzoek naar Het Klantvriendelijkste Bedrijf uit. Voor de zeventiende editie gaven ongeveer 6.000 consumenten in totaal 97.859 beoordelingen over 352 bedrijven en organisaties. De ondergrens om mee te dingen naar de titel is honderd waarnemingen en deze werd door 266 organisaties behaald.
De titel voor Klantvriendelijkste Bedrijf is uitgedeeld voor 9 branches en een categorie goede doelen. De top 3 per branche:
Supermarkten
- Picnic
- Hoogvliet
- Albert Heijn
Banken
- Regiobank
- ASN
- SNS
Energie
- Engie
- Essent
- Delta
Leisure
- Efteling
- Diergaarde Blijdorp
- Van der Valk
Retail
- Rituals
- Pearle
- Bol
Verzekeringen
- DSW
- ZLM
- Klaverblad
Vervoerders
- Connexxion
- RET
- Qbuzz
Automotive
- Suzuki
- Toyota
- Volvo
Telecom
- Odido
- Simpel
- Simyo
Goede Doelen
- Kika
- Dierenbescherming
- CliniClowns
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Picnic na Efteling klantvriendelijkste bedrijf van Nederland