Advertenties van pizzaketen Domino's zijn voortaan voorzien van een bestelbutton voor TiVo-apparaten met breedbandverbinding. Wanneer een bezitter klikt op de button 'I want it', heeft hij een half uur later zijn bestelling in huis.
De TiVo-bezitter kan er ook voor kiezen de slices zelf af te halen bij een vestiging van Domino's in de buurt. Door de pizzatracker van Domino's te raadplegen op de digitale videorecorder van TiVo, kan de hongerige wachtende zien hoe ver de bereiding van zijn pizza is gevorderd.
Couch commerce
In een persverklaring spreekt vice president Rob Weisberg van de pizzaketen over een nieuwe stap in klantinteractie: 'De mogelijkheid pizza te bestellen via de televisie zorgt er voor het eerst in de geschiedenis voor dat de on-demand generatie couch commerce in volle omvang kan ervaren.' Ook concurrent Pizza Hut gaat met zijn tijd mee: die keten lanceerde onlangs de mogelijkheid via Facebook te bestellen.
Deal met Amazon
Ondertussen investeert TiVo (Wikipedia), dat met zijn skip-optie voor reclames ooit een doorn in het oog van adverteerders was, in modellen om adverteerders aan zich te binden. Sinds afgelopen zomer kunnen TiVo-bezitters met hun afstandsbediening producten bestellen die voorbij komen in commercials en talkshows. Voor deze optie tot product purchase sloot het bedrijf een deal met Amazon.
Dit kanaal heeft zeer veel mogelijkheden, zo werkt Dominos in UK al met Sky om interactief een pizza te bestellen. Leuk om te volgen, ook HapGids.nl (tegenwoordig http://www.justeat.nl had ook een interactieve dienst op het toemalige platform van KPN en Mediamall. Leuke ontwikkelingen....:)