Twinkle | Digital Commerce

Klanten waarderen sociale mediaoptredens

2017-05-26
170130
  • 0:58

Van de Amerikanen die gebruik maken van social media vindt 85 procent dat bedrijven interactie zouden moeten faciliteren via blogs, fora, wiki's of netwerken.

Dat blijkt uit onderzoek van Opinion Research Corporation. Van de ondervraagden vindt 34 procent dat bedrijven zelf regelmatig contact moeten zoeken met klanten via social media. Een groter aantal gebruikers van social media, 51 procent, vindt dat bedrijven er wel aanwezig zouden moeten zijn, maar dat interactie alleen op verzoek van de klant zou moeten plaatshebben. Samen maakt dat de genoemde 85 procent. Verder vindt 8 procent dat bedrijven helemaal geen interactie met klanten zouden moeten hebben binnen social media. Tenslotte vindt 7 procent dat bedrijven zich überhaupt niet met social media zouden moeten bezighouden.

Groeiend belang

EMarketer wijst er terecht op dat het onderzoek van Opinion Research Corporation is verricht in opdracht van Cone, een marketingbureau dat social media tot zijn expertiseterrein rekent. Toch wijzen ook andere onderzoeken op een groeiend belang van social media als klantcontactkanaal. Uit een onderzoek van Vovici Corporation in opdracht van Internet Retailer bleek afgelopen maand dat vier op de tien onderzochte e-tailers in Amerika inmiddels actief gebruik maakt van sociale netwerken. Facebook en MySpace zijn daarbij het populairst.