Het stond zo lief onder aan de orderbevestiging van de webshop die onze dj-spulletjes regelt: 'Je bestelling bij onzeshop.nl is bij ons verzonden en zul je binnenkort ontvangen. Het pakketnummer van de zending is: 3SZRAV009002811 en heeft als referentie: 304568. Met dit pakketnummer kun je de verzendstatus van de zending online controleren op de website van de TNT Post. Klik hiervoor op onderstaande link...'
En het werkt! Je kunt de zending virtueel volgen. De status meldt: zending opgehaald en in sorteerproces, intern transport pakketten, zending zit in afleverroute, chauffeur is onderweg en.... ineens: gesloten, aflevering uitgesteld tot volgende werkdag.
Het bleef virtueel. Op zaterdag de hele dag gewacht op ons pakje dat die aardige postjongen zou brengen. Maar het bleef dus stil. Geen deurbel, geen pakje, helemaal niks. Maar wel dat verbazingwekkende virtuele spoor op de TNT Post website. Een heuse spooklevering. En dat gebeurt hier steevast elke zaterdag, juist als we thuis zijn. Geen pakjes, wel steevast op maandag, en steeds dat dwaalspoor op de site van TNT Post. Een slimme zaterdagse bezorger die op tijd bij zijn vriendin wil zijn?
Jammer voor onze webshop... want wij hadden er echt op gerekend. Beloofd: 48 uur... maar dan laat TNT Post jou en jouw klant in de steek. Wij mogen weer naar de Postkantoor. Niet zo netjes dus. Volgende keer kiezen wij weer voor baksteen. Vertrouwt u uw pakketjesbezorger wel?
Kortom, track but no trace...
TNT Post: How to lie with track and trace
2008-09-21T02:00:00
2017-05-26
171130
Dat gebeurd zeer veelvuldig ja. Gaat dan meestal om bezorgers die inderdaad graag vroeg thuis zijn of die dag niet niet meer zendingen in de buurt hebben en niet willen omrijden voor dat ene pakje. Heb zelfs regelmatig gehad dat het pakje na 2 maanden nog steeds "In aflevering" was. Meer waarschijnlijk is echter dat het al lang op het nachtkasje van de bezorger zelf lag...
Helaas, is voor somige webwinkels TNTpost de enige optie om te verzenden (zo ook bij ons) Je betaalt je scheel 6,20 voor een normaal pakket en tot 10 kg en dan heb heb je nog geen zekerheid dat het pakketje op tijd geleverd wordt of uberhaupt wordt afgegeven. Wil je wat meer zekerheid dien je weer in de buidel te tasten omdat de chafeur een handtekening dient te vragen (zit je al bijna op 8 euro).
Soms ontstaan er ook rare situaties, pakketjes naar belgie zijn soms de volgende dag al geleverd en die hier in NL zijn 4 dagen onderweg.
Kan hier heel wat verhalen over vertellen, niet tijdig leveren, pakketen kwijt, niet leveren, niet goed verpakt etc.
Het voordeel van TNTpost is, zij leveren bij particulieren en komen ook op zaterdag aan de deur. Zover ik weet is dit bij andere organisaties moeilijker of niet het geval. Werken ook vaak alleen voor bedrijven (DHL,UPS etc)
Nog enkele weetjes - TNTpost werkt hun tracktrace site namelijk pas in de nacht bij en dus niet direct na het scannen van de barcode in het postkantoor. - Website wordt niet altijd bijgewerkt
Conclusie: TNTpost kan nog veel verbeteren aan hun dienst verlening.
En jawel hoor.... maandag kwam de eerste echte aflevering! Helaas wij niet thuis, dus morgen staan ze weer voor niks voor de deur (en mogen wij zaterdag pas naar het Postkantoor).
Ps. Remboursementen worden NIET op zaterdag aangeboden door TNT, wellicht dat bovenstaande of met handtekening of onder rembours bezorgd werd?
TNT Pakket op zaterdag? Nee het was geen rembours.... uiteraard de klacht ook bij TNT gemeld. Maar niks meer gehoord...
Zaterdagse kwaaltje? Vandaag weer geen pakje en weer die melding.... Zending zit in afleverroute 25-10-2008 Amsterdam , pakkettendistributie
Waarom O Waarom proberen jullie DHL toch niet? Ik heb in een ver verleden gewerkt bij hun Selektvracht afdeling en het gaat er daar een stuk beter aan toe!
Je betaalt overigens ook minden en hebt zelf veel meer keuze van de manier van afleveren en het tijdstip (ook savonds en op zaterdag!)