Britse webwinkeliers boekten afgelopen augustus 9,8 procent minder omzet dan de maand ervoor, blijkt uit de IMRG Capgemini e-Retail Sales Index. Volgens de onderzoekers is dit allesbehalve reden tot ongerustheid voor e-tailers.
Ook in augustus 2007 bleef de online omzet ongeveer 10 procent achter bij die in juli vorig jaar. Volgens Mike Petevinos, hoofd retail consulting bij Capgeminui UK, is de salesdip een blijk van volwassenheid: 'Online sales spiegelen zich steeds sterker aan de seizoenspatronen die de retail traditioneel kent, met voor het tweede jaar op rij een verkoopdip in augustus.'
Petevinos, die een tipping point voor online verkoop dichterbij ziet komen, wijst erop dat de totale webverkopen afgelopen augustus 15 procent hoger lagen dan die in dezelfde maand vorig jaar, een groeipercentage dat overeenkomst met de totale verwachte omzetgroei van de Britse online retail voor 2008.
Schoenen (+ 7 procent) en vooral accessoires (+ 18 procent) onttrokken zich afgelopen maand aan de verkoopdip. Dit houdt volgens de onderzoekers respectievelijk verband met de start van het schoolseizoen en het feit dat consumenten steeds vaker hun bestaande garderobe nieuw leven inblazen met behulp van accesoires, terwijl ze minder nieuwe kleren aanschaffen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Salesdip bewijs van volwassenheid'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.