Consumenten zoeken voor een klantvriendelijke behandeling steeds vaker hun heil op internet. Dat is de opvallendste conclusie uit een onderzoek van MarketResponse onder drieduizend Nederlanders.
Beloftes nakomen, bereikbaarheid, fouten oplossen en vriendelijk personeel zijn voor consumenten belangrijke waarden in de beoordeling van de meest klantvriendelijke bedrijven. Omdat traditionele winkeliers hun klanten op deze punten niet meer weten te verrassen, wijkt de consument uit naar internetwinkels.
Snel en efficiënt
In webshops wordt de klant in de regel tenminste snel en efficiënt geholpen. Cris Donze, expert klantmanagement bij MarketResponse: 'Consumenten geven aan dat deze organisaties snelheid, overzichtelijkheid, gemak en een goede structuur hoog in het vaandel hebben staan. Aspecten die het keuzeproces vergemakkelijken en de keuzestress verminderen.'
Top-10 klantvriendelijke bedrijven
Op basis van het onderzoek stelde MarketResponse een top-10 van klantvriendelijke bedrijven op. Behalve Bol.com, vorig jaar de enige thuiswinkelier in toen een top-15, staat ook Wehkamp.nl op de lijst met genomineerden voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. De acht andere kanshebbers zijn Albert Heijn, ANWB, C1000, Hema, Ikea, Plus, Rabobank en supermarktketen Jumbo, die afgelopen jaar met de eer mocht strijken. Volgende week wordt bekend welke van deze tein retailers zich het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2008 mag noemen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nederlander zoekt klantvriendelijkheid vaker online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.