Vanaf vandaag heeft Marktplaats.nl een vernieuwde homepage, die aansluit bij de ambitie uit te groeien tot 'startpunt voor e-commerce in Nederland'.
Sinds de start van Marktplaats.nl in 1999 was de homepage van de advertentiesite nauwelijks gewijzigd, terwijl het aanbod op de site zowel in de diepte als in de breedte is toegenomen. 'Door de enorme groei en diversiteit ontwikkelen we ons steeds meer als startpunt voor e-commerce in Nederland. Dat komt op de nieuwe homepagina beter tot uiting', aldus Eugenie van Wiechen, managing director van Marktplaats.nl & eBay.nl.
De nieuwe homepage is het resultaat van kwalitatief onderzoek onder een brede groep gebruikers. In maart berichtte Twinkle al over de achtergonden van de eerste testversie. Op het nieuwe Marktplaats.nl kunnen gebruikers onder meer in één oogopslag zien welke advertenties zij het laatst bekeken hebben.
Speurders.nl, eigendom van de Telegraaf Media Group en een concurrent van Markplaats.nl, maakte onlangs bekend verder te gaan als een soort zoekassistent. De bèta-versie van de nieuwe site is inmiddels live. Een andere concurrent van Marktplaats.nl, 2dehands.nl, zit ook niet stil. Met Viavia.nl, dat momenteel wordt gerenoveerd, wil het bedrijf Marktplaats.nl naar de kroon steken.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Homepage Marktplaats.nl na negen jaar op de schop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.