Twinkle | Digital Commerce

Efficiënt afhalen van internetbestelling

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:03

Het afhalen van een internetbestelling bij een fysieke winkel gaat steeds efficiënter, concludeert de Amerikaanse E-tailing Group. Bij het communiceren van belangrijke informatie over de afhaalprocedure gaat er echter nog veel mis.

Mysteryshoppers bij 24 verschillende bedrijven wachtten dit jaar gemiddeld 2.58 minuten voordat ze hun bestelling in handen kregen. Vorig jaar was dat nog 3.21 minuten en in 2006 zelfs 3.46 minuten. In 94 procent van de gevallen stonden de pakketten voor het grijpen zonder dat medewerkers het halve magazijn moesten doorspitten. Vorig jaar lukte dat in 83 procent van de gevallen. Klanten hebben meestal een goede ervaring met het ophalen van hun bestelling, zegt E-tailing Group dan ook.

Onvoldoende informatie
De informatie op de website en in e-mails kan beter volgens de Amerikanen. Kwantitatief is het al wel beter. Meer bedrijven - 50 procent dit jaar om 27 procent vorig jaar - vermelden op hun website de mogelijkheid om spullen in een winkel op te kunnen halen. En 71 procent van de bedrijven stuurt een e-mail als de spullen klaar staan. Helaas bevat deze niet altijd alle informatie die klanten nodig hebben. De e-mail moet minimaal gegevens bevatten over het adres van de winkel, openingstijden en contactinformatie.