De nieuwe website van Wehkamp.nl is vanochtend live gegaan. Bezoekers zullen onder meer moeten wennen aan andere navigatie en ander kleurgebruik.
Meer dan nu het geval is, staan de afzonderlijke producten centraal op Wehkamp.nl: 'Het product wordt de held, krijgt alle aandacht', aldus Wehkamp's directeur marketingservices en ict Roelof Jousma onlangs in het blad Adforesult.
De nieuwe website past in Wehkamp's streven de off- en online activiteiten beter op elkaar aan te laten sluiten en het merk Wehkamp.nl scherper neer te zetten. 'We hebben onvoldoende vanuit één merkidentiteit geopereerd', stelt Joustra. Zijn woorden zijn geheel in lijn met de constatering die directeur Paul Nijhof bij zijn aanstelling deed. Hij stelde dat Wehkamp zich scherper moest profileren.
Behalve de site krijgt ook de papieren catalogus binnenkort een nieuwe look and feel. Het distributiemodel daarvan gaat op de schop. Jousma: 'We werken aan een nieuw marketingprogramma waarbij we vanaf september een ander soort catalogus uitbrengen. Huis-aan-huis is daarbij niet uitgesloten.'
Tachtig procent van de omzet van Wehkamp.nl is afkomstig van het internet. Recentelijk stelde het bedrijf Arjan Kroes aan als alliantiestrateeg. Hij moet ervoor zorgen dat meer retailketens Wehkamp.nl gaan gebruiken als online verkoopkanaal. Wehkamp.nl sloot al allianties met C&A, Miss Etam en Dolcis. Overigens krijgt die laatste keten dit jaar ook een eigen webwinkel.
Binnenkort vindt u meer informatie over het nieuwe Wehkamp.nl op deze site.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuwe site Wehkamp.nl live
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.